Buikspieroefeningen voor platte buik

Bestebuikspieroefeningen - BuikspieroefeningenIedereen wil graag een strakke en platte buik hebben, maar er zijn maar weinig mensen die het leuk vinden om de hiervoor benodigde buikspieroefeningen te doen. Dit is zonde, want het hoeft u niet teveel tijd te kosten en u hoeft echt niet heel zware oefeningen te doen om toch een mooi resultaat te behalen. Waarom zou u nu een platte buik willen hebben en de buikspieroefeningen willen gaan doen? Ten eerste uiteraard omdat dit er mooi uitziet. Ziet u een sporter lopen, dan zult u waarschijnlijk toch het meest onder de indruk zijn van zijn of haar ‘wasbordje’. Dit spreekt velen tot de verbeelding en zij zouden willen dat zij dit zelf ook hadden. Velen denken dat dit voor hen niet weggelegd is, maar niets is minder waar. Iedereen kan een wasbordje krijgen, maar dan moet u wel aan de slag willen gaan met buikspieroefeningen, dat doen sporters ook. Een andere reden om een slankere torso te krijgen, is dat buikvet erg ongezond is. Het zit immers dicht in de buurt van uw organen en kan daardoor snel voor veel gezondheidsproblemen zorgen. Voor uw lichamelijke gezondheid is het dus ook een stuk beter om buikspieroefeningen te gaan doen en dit buikvet te laten verdwijnen. Natuurlijk lukt dit niet helemaal alleen met oefeningen, u zult waarschijnlijk ook uw eetgewoonten aan moeten passen om een goed resultaat te behalen. Een laatste reden om buikspieroefeningen te gaan doen en een slanker lijf te creëren, is dat u tijdens het winkelen uit veel meer kleding kunt kiezen en dat kledingstukken u ook veel mooier zullen staan. Geen problemen meer met shirts of truien die eigenlijk te strak om uw buik zitten. Niet langer grote maten hoeven kopen, enkel en alleen vanwege uw buikvet. U ziet er niet alleen beter uit, het kopen van nieuwe kleding wordt ook een stuk eenvoudiger.

Buikspieroefeningen combineren met dieet

Zoals we hierboven al aangaven is alleen het doen van buikspieroefeningen niet voldoende om een platte buik te krijgen, u zult hiervoor ook uw eetpatroon aan moeten passen. Natuurlijk helpen de oefeningen die u doet om calorieën te verbranden, maar als u daarnaast te veel en ongezond blijft eten, dan zult u als enige resultaat krijgen dat u een strakke laag spieren hebt onder een laag buikvet. Op die manier heeft u maar weinig profijt van de buikspieroefeningen die u met bloed, zweet en tranen hebt gedaan en dat is natuurlijk zonde. Als u gaat trainen, dan wilt u hier ook de resultaten van zien. Het is daarom ook echt aan te raden om als u start met buikspieroefeningen ook te starten met gezonder gaan eten. Wat het beste dieet is, daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld. Wat wel vast staat, is dat het paleo dieet op veel mensen een zeer positieve uitwerking heeft, net als het koolhydraatarmdieet. Bij beide zorgt u ervoor dat u minder suikers binnen krijgt en dat u minder calorieën eet dan dat u door de buikspieroefeningen verbrandt. Hierdoor zal het lichaam de vetreserves aan moeten gaan spreken, waardoor u tijdens het doen van de oefeningen niet alleen maar verbrandt wat u die dag gegeten hebt, maar ook de vetten die op uw buik opgeslagen zitten. Zo krijgt u niet alleen maar meer kracht in uw lichaam, maar zal uw buikvet ook beetje bij beetje gaan verdwijnen. Door consequent de buikspieroefeningen met een gezond eetpatroon te blijven combineren, is het ook voor u mogelijk om een strakke buik te krijgen, net als sporters.

Verschillende hulpmiddelen

Alleen trainen kan lastig zijn, maar niet iedereen heeft een sportschool in de buurt om bij te trainen of heeft tijd om op vaste tijden met trainingen mee te doen. Individueel trainen wordt een stuk gemakkelijker als u er voor kiest om dit te doen met een speciaal programma. Wilt u specifiek uw buik trainen met onder meer buikspieroefeningen, kies dan voor een van deze methodes:

  • de Kettlebell workout
  • Sixpack in 70 dagen
  • de Buikspier bijbel

In al deze drie trainingsprogramma’s gaat het om het doen van buikspieroefeningen en het volgen van een beter eetpatroon. Bij alle drie krijgt u bovendien speciale e-books met praktische aanwijzingen, tips voor het veranderen van uw eetpatroon en duidelijke uitleg van effectieve buikspieroefeningen. Natuurlijk liggen de accenten bij al deze methodes wel net even anders, maar u zult gegarandeerd een strakkere buik krijgen als u er voor kiest om een van deze drie programma’s te volgen. Bovendien bieden de laatste twee ook via een besloten Facebookgroep of een forum de mogelijkheid om andere deelnemers vragen te stellen of met ze van gedachten te wisselen. Het is gebleken dat dit erg effectief is en dat mensen zo veel steun aan elkaar kunnen hebben. U hebt dan bovendien niet het idee dat u er helemaal alleen voor staat, het is net alsof u met een groep aan het trainen bent, met die uitzondering dat u elkaar niet in levende lijve ziet. Twijfelt u nog of u een van deze programma’s wilt doen en begint u liever eerst zo met het doen van wat oefeningen? Kijk dan eens op de site van Beste Buikspieroefeningen. Hier vindt u een overzicht van een aantal zeer effectieve oefeningen, bovendien worden deze op filmpjes voorgedaan. Zo kunt u ook alvast zelf aan de slag gaan en later bepalen of u nog een speciaal trainingsprogramma nodig hebt om nog beter met uw buikspieroefeningen aan de slag te kunnen gaan.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn